Новини та акції
Будівельні люльки відносяться до сучасного вантажопідйомного обладнання, призначеного для облаштування поверхонь фасадів на будівельних і промислових об’єктах. Завдяки своїй модульній конструкції, телескопічним консолям, швидкості і простоті монтажу, дане обладнання отримало досить широке поширення в галузі.
Найбільш поширеним варіантом є фасадні платформи з кошиком 6-ти метрової довжини з трьох складальних секцій по 2 м. кожна, вантажопідйомністю до 630 кг. і висотою підйому до 100-150 м. Внутрішня ширина кошика, при цьому, коливається в діапазоні 0,65-0,75 м.
Ціновий діапазон колисок від постачальників може відрізнятися до 20%. Це пов’язано не стільки з вартістю логістики або індивідуальним баченням ціноутворення кожного окремого оператора, скільки з комплектацією і якістю виробу. І, якщо, з комплектацією більш-менш все зрозуміло (як правило варіюються довжини тросів і електричних кабелів, наявність фасадних і ходових коліс), то з якістю є сенс розібратися більш детально.
В першу чергу, це комплектація механізму підйому. Більш дешевий сегмент колисок використовує зубчасту пару в редукторі з цинку і сталевого черв’ячного гвинта. Така пара виходить з ладу приблизно за 6-8 місяців інтенсивної експлуатації. Тому, в люльках більш ресурсних використовуються замість цинку-бронзовий сплав зубчастого колеса, а черв’ячний гвинт виготовляється з цементованої сталі. Така пара буде ходити 2-3 роки при своєчасному технічному обслуговуванні.
Наступним моментом, що збільшує ресурс роботи механізму підйому, є якість електродвигуна. У більш дешевих моделях, використовують двигун з обмоткою з алюмінію або міді тонкого перетину. Це веде до зниження терміну експлуатації електромотора. У більш дорогих моделях, використовується електромотор з обмоткою з мідного сплаву високої якості і оптимально розрахованого для робочого навантаження двигуна перетину. Більш якісний мотор ходить в рази довше.
Комплектація лебідки. У більш дешевих моделях використовується поліпропіленова напрямна троса і тонка сталева стрічка. У більш дорогих-товста стрічка і металева (з порошкового сплаву) напрямна троса. Така заміна дозволить збільшити термін служби цих витратних матеріалів в 2-2, 5 рази.
Те ж відбувається і з направляючими роликами, розташованими на боковинах кошика фасадного підйомника. Поліпропіленові ролики дешевші, однак, стираються приблизно за 4-6 місяців активної експлуатації механізму. Альтернативою виступають більш довговічні (хоча і більш дорогі) – сталеві ролики, які, якщо їх своєчасно обслуговувати, працювати будуть роками.
Колодки уловлювачів-важливий фактор безпечної і довговічної роботи люльки. При придбанні техніки важливо переконатися, що уловлювачі пройшли випробування на спеціальному стенді. Спрацьовують при потрібному рівні відхилення важеля з роликом і тримають при спрацьовуванні необхідне зусилля. Таке можливо тільки при належній якості колодок.
Ще, на ресурс і безпеку впливає якість вантажного троса. З урахуванням того, що в КНР сталевий канат в’ють навіть в «гаражах», ставитися до комплектації тросами колисок потрібно вкрай серйозно. Сталевий дротяний канат несе основне навантаження при роботі люльки. Якщо він неякісний і не витримує запланованого розривного зусилля, можливий його обрив, коли люлька з робочими знаходиться на висоті, що може привести до вкрай тяжких наслідків.
Деякі з постачальників, прагнучи знизити собівартість продукції комплектують свою техніку саме такими тросами “гаражного” виконання. Така фасадна платформа може коштувати дешевше, але працювати на ній небезпечно. Дорожчі моделі комплектуються тросами гарячеоцинкованими провідних заводів-виробників, які перевіряють кожну партію виготовленого троса, відчуваючи його на всілякі статичні і динамічні навантаження. Це істотно збільшує безпеку експлуатації підйомника, хоча і ціна при цьому теж буде трохи вище.
Ще, на ресурс люльки впливає захист її металоконструкцій, а саме, кошика і консолей від корозії. Існує кілька типів таких захистів: фарбування фарбою пульверизатором, порошкове лакофарбове покриття, холодне оцинкування і гаряче оцинкування. Найбільш ефективним є гаряче оцинкування, при якому металеві елементи кошика і консолей виготовляється люльки занурюються в ванну з розплавленим цинком. Гарячий цинк заповнює таким чином всі нерівності, раковини, тріщини і порожнини металу, утворює захисну плівку, надійно захищає поверхню металу від взаємодії з киснем, істотно знижує корозійний знос конструкцій, збільшуючи їх довговічність. Такий метод захисту, також, коштує дорожче ніж просто фарбування.
І, нарешті, слід сказати про якість електричних компонентів і кабелю. Для стабільної і безпечної роботи люльки досить застосовувати електрокомпоненти (автомати, реле, пристрої захисту і т.п.) перевірених виробників КНР. Однак, важливо розуміти, що для нормальної роботи електроланцюзі слід мати хоча б три ступені захисту в шафі управління. У більш дешевих люльках їх може бути дві, а в люльках, що виготовляються для Європи з її жорсткими вимогами – чотири ступені захисту.
Електричний кабель для ZLP630 застосовується самонесучий армований в прогумованій оболонці в кліматичному виконанні робочих температур від – 40 С0 – до – + 40 с0. Перетин мідних жил становить 3х2,5+1х2,5 або 3х2,5 + 2х1, 5. Якість кабелю також істотно впливає на ресурс роботи механізму.
Однак, якими б якісними не були б компоненти, якими комплектуються люльки, двома найважливішими факторами, що впливають на ресурс і безпеку її експлуатації, є дбайлива експлуатація, і своєчасне технічне обслуговування. Досягаються ці умови навчанням персоналу і наявністю професійної технічної служби.
В українському будівельному ринку придбати або взяти в оренду якісні будівельні люльки з підвищеним ресурсом роботи ви можете у міжнародної компанії ВІРАМАКС. Компанія забезпечує комплексний підхід до забезпечення будівельників даним обладнанням, пропонуючи поставку, монтаж і сервісне обслуговування вантажопідйомної техніки на будівельних об’єктах.