Новини та акції
Сталевий канат (в простолюдді «трос») є робочим органом фасадної люльки і його стан безпосередньо впливає на працездатність і безпеку експлуатації даного обладнання. Як правило, в будівельних люльках застосовується оцинкований незмазаний сталевий дротяний канат Вантажо-людського виконання різних діаметрів, що залежать від вантажопідйомності люльки. Наприклад, в найбільш поширених моделях типу ZLP 630 (вантажопідйомність до 630 кг.), Діаметр троса становить 8,3 мм., а в ZLP 800 (вантажопідйомність до 800 кг. діаметр 9,1 мм.
При експлуатації платформи фасадної на трос лягає досить серйозне навантаження, пов’язана і з умовами експлуатації, і з силами тертя, кручення, згинальним моментом, і розтягуючими зусиллями. В результаті цього, трос піддається інтенсивному зносу.
По-перше, в такому випадку, може статися обрив зволікань в пасмах, або самих пасом. Це може привести до обриву троса, падіння внаслідок цього люльки з робітниками з великої висоти, травм або навіть загибелі людей.
По-друге, може утворитися петля в лебідці механізму підйому, і люлька зупиниться. В цьому випадку нас очікують: простий, фінансові втрати при заміні троса і деталей механізму підйому.
По-третє, простий люльки тягне за собою зрив термінів виконання робіт, що може привести до конфліктів із забудовником, штрафів, негативної ділової репутації.
Тому, якщо люлька експлуатується щодня, контроль за станом троса також необхідно здійснювати щодня. При належному догляді, правильній експлуатації і своєчасному сервісному обслуговуванні люльки, трос «ходить» без проблем 12-18 місяців. Зрозуміло, при плановому технічному обслуговуванні, огляд стану сталевого каната також є обов’язковою процедурою.
Корозійний знос викликається, як правило, впливом агресивного зовнішнього середовища: перепадом температур, підвищеною запиленістю, виникненням різниці потенціалів між тяганиною пасом. Щоб захистити від корозії метал, грузолюдские троса колисок виготовляються зі змазаним сердечником і оцинкованими. І не просто оцинкованими – а гарячеоцинкованими.
В цьому випадку, при проходженні дроту крізь ванну з розплавленим цинком, цинк обволікає тонкою плівкою поверхню металу з його кавернами і мікротріщинами, надійно ізолюючи таким чином сталь від впливу кисню. Зрозуміло, з часом, через тертя зволікань один-О-одного і тертя самого троса про деталі люльки, шар цинку пошкоджується і канат починає коррозировать.
Зверніть увагу, що троса для колисок в Україні використовуються, як правило китайські. У КНР троса роблять як на великих заводах, наприклад, таких як FASTEN або TANG, так і в «гаражах». Відмінність між якістю заводського і гаражного виробів кардинальне. Виражається воно не тільки в діаметрі, коефіцієнті подовження, межі міцності на розрив, вигин, кручення і т.п. замість гарячеоцинкованого каната, виробники колисок можуть з метою економії укомплектувати виріб холоднооцинкованим тросом від «гаражників». Візуально визначити гарячий або холодний цинк не завжди можливо, хоча зазвичай гарячеоцинкований трос кілька важче і більш матового кольору ніж холоднооцинкований.
Холоднооцинкований сталевий дротяний канат звивається з зволікань, цинк на які завдано методом гідролізу. Таке покриття недовговічне, і під впливом вище зазначених факторів зношується вже в перший рік експлуатації каната. Такий канат коштує дешевше, проте експлуатувати його небезпечно.
Небезпека застосування холоднооцинкованого троса полягає в тому, що коррозировать зволікання починають зсередини пасом. Візуально визначити корозійний знос троса в такій ситуації вкрай проблематично. Одного разу знос досягає критичного значення, пасма руйнуються і трос Рветься з усіма, що випливають звідси негативними наслідками. Ось чому важливо розуміти: яким саме тросом комплектує той чи інший виробник свої люльки.
Механічний знос викликається постійним тертям, крутінням і вигином каната. Для того, щоб уникнути кручення і можливого закушування каната в механізмах підйому, нижні кінці вантажного і розвантажувального тросів пригружаются натягуванням – вантажами по 12,5 кг Також, слід пам’ятати, що трос до колисок поставляється в бухтах, тому для того, щоб знизити в ньому залишкові напруги, що впливають на його згортуваність, за 24 години до монтажу слід кілька разів змотати і розмотати трос на всю довжину і дати йому «відлежатися» у размотанном стані.
На механічний знос робочого органу, впливає також стан напрямних роликів на боковинах кошика, стан трубок входу-виходу, ступінь зносу механізму притиснення троса, сталевої стрічки і направляючої троса в лебідці. Наприклад, зношені, або не провертаються через бруд ролики на боковинах, будуть «запилювати» трос, що призведе до обриву зволікань в пасмах. Для того, щоб знизити механічний знос, необхідно своєчасно обслуговувати люльку, звертаючи увагу на швидко зношуються компоненти, при необхідності замінюючи, очищаючи або змащуючи їх.
І, нарешті, на інтенсивність зносу троса в тому числі впливає якість збірки і монтажу люльки фасадної. Некваліфікований монтаж взагалі може призвести до нещасних випадків. Наприклад, якщо головки консолей, на яких кріпиться трос, розвести під некоректним кутом, в аварійній ситуації можуть не спрацювати уловлювачі і люлька впаде з висоти. Але у випадку з тросом, неякісний монтаж зазвичай призводить до утворення петлі в лебідці механізму підйому, поломки обладнання і фінансових втрат як це описувалося вище.
Підіб’ємо підсумки: на довговічність троса кардинально впливає якість самого троса, тип покриття цинком, умови експлуатації, ступінь зносу деталей люльки, з якими стикається трос в процесі роботи і якість монтажу. І, якщо, на умови експлуатації вплинути проблематично, т.як люлька працює під відкритим небом, то на ступінь зносу компонентів обладнання і якість монтажу впливати точно можна і навіть потрібно.
Професійно постачанням, орендою, монтажами, ремонтом і обслуговуванням фасадних підйомників в Україні займається міжнародна група компаній ВІРАМАКС. Пропоновані ринку люльки ТМ ВІРАМАКС укомплектовані тросами відомих виробників КНР в гарячеоцинкованому виконанні. Це означає, що при виготовленні троса пройшли поопераційний контроль і контрольні випробування до відвантаження споживачеві, повністю відповідають всім необхідним технічним вимогам для подальшої безпечної експлуатації в люльках.
Сервісна служба компанії складається з висококваліфікованих, навчених технічних фахівців, досконально знають специфіку роботи подібного обладнання. Тому, ВІРАМАКС для своїх клієнтів здійснює поставку, монтаж і подальше сервісне обслуговування вантажопідйомної техніки «під ключ».